Aqua-Glo® V - GTP 323 Zestaw do kontroli czystości i zawodnienia paliw lotniczych
Norma:
Producent:
ACP i AZP razem w jednym zestawie
GTP 323 to kompaktowy, przenośny zestaw do badania czystości paliw i analizy zawodnienia złożony z:
- kompletnego analizatora zawodnienia Aqua Glo V zgodnego z ASTM D 3240
- układu do pobierania próbek i pomiaru zanieczyszczeń Mini Monitor Kit zgodnego z
ASTM D 2276 - wzorca kolorów ASTM
- potrzebnych akcesoriów (filtry, monitory itp.)
Aqua-Glo® V OZNACZANIE ZAWARTOŚCI WODY (zgodnie z ASTM D 3240)
Zestaw AQUA-GLO bazuje na metodzie opracowanej przez Marynarkę Wojenną USA, do dokładnego oznaczania w terenie zawartości wolnej wody w paliwach do silników odrzutowych. Zestaw wymaga tylko fluoryzującego wzorca a jego wyposażenie eliminuje błędy operatora. Oznaczenie wymaga dwóch prostych kroków. Najpierw, odmierzoną próbkę paliwa przepuszcza się przez wkładkę papierową, nasączoną od strony napływu paliwa fluoresceiną sodu. Następnie wkładkę porównuje się ze wzorcem. Krople wody mniejsze niż może to wychwycić oko powodują świecenie fluoresceiny sodu w świetle ultrafioletowym. Intensywność świecenia rośnie wraz z zawartością wody w paliwie.
Zestaw AQUA-GLO wykorzystuje nowy sposób określania stopnia fluorescencji (lub zawartości wody). Pojedynczy, trwale fluoryzujący wzorzec umieszcza się pod przysłoną irysową taką jak w aparacie fotograficznym, którą można otwierać lub zamykać w celu wzmocnienia lub osłabienia światła ultrafioletowego.
Aby określić zawartość wody, użytkownik musi tylko przesuwać ramię przysłony dotąd, aż wzorzec i wkładka z badanym paliwem będą miały taką samą jaskrawość w świetle ultrafioletowym. Ta równowaga jest osiągana wtedy, gdy amperomierz z zerem po środku skali pokaże ZERO. Ilość wody jest odczytywana w częściach na milion (ppm) na skali ramienia przysłony skalibrowanej fabrycznie. Skala ma zakres od 1 do 12. Test trwa poniżej 2 minut.
MiniMonitor Kit OZNACZANIE ZANIECZYSZCZEŃ (zgodnie z ASTM D 2276)
Mini Monitor Kit stosuje się do oznaczania zanieczyszczeń w paliwie lotniczym zgodnie z procedurą opisaną w normie ASTM D 2276. Odmierzona objętość paliwa przepływa przez membranę o średnicy porów 0,8 mikrometra. Plastykowy monitor w którym znajduje się membrana umieszczony jest w aluminiowej obudowie.
Obudowa Mini Monitora zawiera na wierzchu zawór do płukania wraz z wężem bocznikowym i mocowaniami. Zanim przystąpi się do płukania złącza próbki, strzałkę na gałce zaworu ustawia się na pozycji STOP. Po sprawdzeniu połączeń, strzałkę przesuwa się na pozycję FLUSH i odczekuje aż w zbiorniku pomiarowym zbierze się jeden galon (lub określona objętość) paliwa. Następnie przełącza się zawór na pozycję TEST, aby skierować przepływ paliwa przez filtr. Zależnie od warunków badania, przez filtr przetłacza się od 1 do 5 galonów (3,8 do 19 l) paliwa. Następnie filtr (membranę) porównuje się z wzorcami barwnymi ASTM, znajdującymi się w zestawie. Im filtr jest ciemniejszy, tym bardziej zanieczyszczone jest paliwo. Niektóre warunki badań wymagają oznaczenia wagi zanieczyszczeń. Można do tego wykorzystać ten sam aparat.
• Wyprodukowany specjalnie do przeprowadzania testów zgodnie z normą ASTM Metoda D3240
• Automatyczne przełączanie zasilania między zewnętrznym źródłem zasilania a wewnętrzną baterią 120/220 woltów, 50-60 Hz
• Akumulator niklowo-kadmowy do ładowania
• W pełni zinstrumentalizowany w celu eliminacji błędów ludzkich
• Wykrywa obecność wolnej wody w granicach 1,5 ppm
• Test wykonany w ciągu mniej niż 2 minut
• Przenośny, lekki (ok 3.5 kg)
• Stały standard fluorescencyjny
• Może być ponownie skalibrowany na miejscu
Brak produktów
Brak plików do pobrania