Seta FIJI - aparat do oznaczania zawartości FAME w paliwach lotniczych SA5000-2
Funkcja:
Producent:
OPIS APARATU
Paliwa lotnicze mogą być zanieczyszczone resztkami biopaliw i estrów FAME, co stwarza poważne zagrożenie dla działania silników samolotów.
Nawet śladowa zawartość (0,1%) może podnieść temperaturę mętnienia paliwa. Z tego względu pomiar FAME jest wymagany przy dostarczaniu paliwa do terminali paliwowych i na lotniska.
Aparat Seta FIJI pozwala na precyzyjne wykrycie tych zanieczyszczeń, zgodnie z metodami spektrometrii opisanymi w normach PN-EN 14078, ASTM D7797, IP583 i innych.
Opatentowany aparat Fame In Jet Instrument (FIJI) SA5000-2 oferuje szybki i łatwy pomiar poziomu zawartości cząsteczek FAME na milion (ppm lub mg/kg) w paliwie lotniczym.
FIJI w unikatowy sposób wykorzystuje najnowocześniejszą technologię spektroskopii w podczerwieni z transformacją Fouriera (FTIR) oraz opatentowany system przygotowania próbki, który pozwala na dokładność wykrywania FAME do poziomu 10 mg/kg.
FIJI może być używany jako w terenie lub w laboratorium podając szybkie wyniki możliwego zanieczyszczenia FAME wskazując na konieczność wykonania dalszych badań. Aparat pomaga unikać kosztownych testów oraz opóźnień w wydaniu paliwa.
Dostępna jest wersja aparatu FIJI (SA5200-0) do pomiaru FAME w destylatach, paliwach resztkowych jak również w paliwie lotniczym.
Użytkownicy aparatu FIJI Jet, mogą uaktualnić aparat tak aby umożliwić pomiar FAME w destylatach i paliwach resztkowych zgodnie z ASTM D7963 przy użyciu SA5050-0.
Specyfikacja ASTM D1655 nakazuje stosowanie technologii FIJI we wszystkich rafineriach, które prowadzą co-processing*) paliw.
*)Co-processing - wykorzystanie materiałów pochodzących z biopaliw jako źródła energii w celu uzupełnienia ilości surowców ropopochodnych wykorzystywanych do produkcji paliw, co zmniejsza zużycie konwencjonalnych paliw kopalnych.
INFORMACJE DODATKOWE
Łatwość obsługi:
Aparat jest niezwykle prosty w obsłudze i w pełni automatyczny, nie jest wymagane specjalistyczne szkolenie operatora urządzenia .
System jest samoczyszczący, nie wymaga stosowania rozpuszczalników. Po każdym teście wystarczy wymienić wkład i urządzenie jest natychmiast gotowe do przyjęcia kolejnej próbki.
Zwiększona przepustowość testu:
Testy wymagają mniej niż 50 ml próbki i zazwyczaj trwają ok. 15 minut.
Wyniki prezentowane są w jednostkach mg/kg wraz z opcjonalnym systemem sygnalizacji świetlnej - informującym o poziomie zanieczyszczenia FAME w paliwie.
Dla porównania, obecne testy analityczne mogą trwać wiele godzin, wymagają skomplikowanego sprzętu i wysokich umiejętności.
Precyzja i dokładność:
Za pomocą unikalnego modułu przygotowania próbki, próbka jest pompowana z kontrolowaną prędkością przepływu przez jednorazowy wkład (kartridż).
Składniki próbki są analizowane przez FTIR, a wynik jest wyświetlany w mg/kg z graficznym widmem.
Zakres pomiarowy |
10-150 ppm (mg/kg) FAME w paliwach lotniczych |
Czas analizy |
20 min. |
Wielkość próbki |
50 ml |
Zakres temperatury pracy |
5 do 35 °C maksymalnie (80% RH) |
Łączność |
USB "A" (2 porty), LIMS |
Moc maksymalna |
50 W |
Napięcie |
100/250 V, 50/60 Hz |
Wymiary |
55 x 38 x 42 cm |
Waga |
27 kg |
Brak plików do pobrania